Fra 1. mai-toget i Oslo 2017. Foto: Revolusjon.
EØS-avtalen og dens mange arbeiderfiendtlige direktiver som er nedfelt i norsk lov er et problem og må bekjempes. Men det må skje på solidaritetens grunn.
Resultatet er knapt nok et fikenblad. Men dét er ikke de streikende vekterne sin skyld.
Wizz Air frakter nå flere passasjerer enn konkurrenten Ryanair.
Grunnen til at fagforeningsknuseren Wizz Air får operere uhindret i Norge er EØS-avtalen.
Forbitrelsen er stor over at Parat feiget ut denne gangen også, skriver vår streikekorrespondent. Men viljen til å fortsette kampen er enda større.
GIR SEG IKKE: Streikende vektere på Youngstorget i Oslo oktober 2020. Foto: VKSMer enn 2000 vektere organisert i Norsk Arbeidsmandsforbund og YS-forbundet Parat er i streik. De streiker for å komme ut av lavlønns- og deltidsfella.